Nuärjagmormor

Alla inlägg under juli 2008

Av Inger - 10 juli 2008 22:54


I kväll känner jag mig lite stel i mina ben ...

kanske inte så konstigt ...

eftersom jag avverkat 14 km gående ...

började morgonen med en stavpromenad ...

det är så skönt att starta dagen med ett litet träningspass ...


målade mina möbler en gång till ...

handlade hem lite till ett ganska tomt kylskåp ...

bestämde oss för att tillbringa eftermiddagen vid stugan ...

Oscar och mamma ville följa med ...

packade ner lite grillad kyckling ...

hemlagad potatissallad ...

pyramidbröd ...

lite tidningar för inspirationen ...


Oscar med mamma och jag ...

tog en promenad till stugan ...

ca 5 km ...

blev lite svettiga ...

vädret jätteskönt ...

Oscar sov en liten stund ...

såg en ekorre på vägen ...



låg under björken på en filt ...

Oscar tittade sig förundrat omkring ...

kände med sina små fingrar på gräset för första gången ...

verkligen avkopplande för mormor också ...

bläddrade i lite tidningar ...

vad mycket roligt det finns att göra i sitt hem ...

om man kan, orkar ...

 men det är ganska skönt att kunna drömma ...

och se idéerna framför sig ...

alltid kan det bli något ...

mitt linneskåp har i allafall blivit vitt ...

jättestolt att det blev så fint ...


åt middag på gräsmattan ...

Oscar somnade när vi skulle gå till bilen ...

då tog vi en promenad hem också ...


Hoppas vi får en fin dag i morgon också ...

Av Inger - 9 juli 2008 19:42


en skön sommardag idag ...

började med en stavpromenad i rask takt ...

mannen i huset snickrar trappa i Haga ...

målat mina möbler en gång idag ...


grillade hemgjorda hamburgare ...

med egenodlad sallad ...

nyttigt så det förslår ...


varit till bibblan ett antal gånger ...

fått ett gäng av mina beställda böcker ...

bla Läckberg och Thomas Bodström ...

ska bli spännande att läsa ...

har höga förväntningar på dem ...


idag har det varit en "bara vara" dag ...

som en annan bloggare skrev ...

men de här dagarna behövs verkligen ...


ska försöka komma ihåg att se reprisen på ...

Sommartorpet ...


Ha det ...


Av Inger - 8 juli 2008 23:03


Ett bok tips för hängmattan ...

Snabba Cash - hatet, drivet, jakten

av Jens Lapidus


En underhållande roman från Stockholms undre värld ...

du får följa med in i de fina salongerna, förorterna och till Östeuropa ...

en spännande och välskriven historia om tre män ...

deras liv korsar varandras ...

en kamp på liv och död ...

långt ifrån mitt eget trygga och "tråkiga" liv ...


" Den mest realistiska skildring av Stockholms

undre värld jag läst.

Och språket ger begreppet "hårdkokt"

en ny dimension"

(Hasse Aro, Efterlyst)

Av Inger - 8 juli 2008 21:46


det blev en städdag idag ...

känns skönt när det luktar gott ...

väldigt dammigt när det har fuskats ett tag ...

till och med duschat lite blommor ...

tvättat överdraget till fåtöljen ...

känns fräscht eftersom det är Sagas favoritplats ...

och hon har släppt jättemycket hår hela sommaren ...


medan jag städade i sovrummet ...

kom jag på att jag skulle måla om linneskåpet ...

tänkt göra det i flera år ...

men inte kommit till skott ...

så nu kommer det att bli vitt ...

har fått det lite slipat ...

och sen har jag grundat det ...

blir så inspirerad av alla fina inredningsbloggar ...

hela Sverige måste bestå av inredningsarkitekter ...

så imorgon blir det ett par lager färg ...

passar på att måla ett litet brickbord också ...

det som är tråkigt är ju efterarbetet ...

att göra ren penslarna ...


tagit en promenad med Oscar i kväll ...

hälsat på gammelmormor- och morfar ...

lämnat en Oriflame-beställning ...

trollungen har fått en spruta idag ...

varit lite gnällig på eftermiddagen ...

men bara ett stort solsken i kväll ...

hade en ny superfin mössa eller keps ...

stickat tyg med skärm ...

på skärmen en liten älg ...

alla funderade vad han hade på huvudet ...


i morgon blir det en tur till bibblan ...

få se om några av mina beställda böcker har kommit ...

hoppas på fortsatt soligt väder ...



Av Inger - 7 juli 2008 22:29


Shoppingtur till Bergvik, Karlstad ...

perfekt shoppingväder ...

grått, regnigt och 10 grader ...


shoppingen började med en rivstart ...

inhandlade två tröjor i första butiken ...

sen blev det inga fler klädinköp till mig ...

fortsatte til lKEA ...

där finns i alla fall mycket att köpa ...

inhandlade bla ...

en liten fåtölj ...

en liten köksö ...

korgar och lådor ...

ljusstakar och vattenkanna ...

och naturligtvis ...

limegröna toaborstar ...


shoppingen gick vidare mot centrumbutikerna ...

vred och vände på massor ...

men inte så mycket kom med hem ...

en NHL-body och ett par byxor till O ...

en jacka till min man ...

trötta i fötterna och huvudet ...

men nöjda med våra inköp ...

styrde vi kosan hemåt vid 18 ...


stannade i Filipstad för en glass ...

hälsade på Nils Ferlin ...



fortsatte hem över skogen ...

en shoppingdag är över ...


i morgon blir det städning ...

nu har skjutit upp det nog länge ...

ser ut att bli bättre väder om några dagar ...

då vill jag göra annat ...


Ha en skön kväll ...

Av Inger - 6 juli 2008 21:43


 Började dagen med kyrkobesök ...

brukar tycka att det är rofyllt att sitta där en stund ...

men det var så hög musik ...

att sången inte hördes ...

kändes lite långrandigt ...

men småkusinerna skötte sig exemplariskt ...

inte ett ljud på hela tiden ...

efter högmässan ...

var det firande av konfirmand ...

och 40-åring ...


tog en promenad sen jag kom hem ...

gick förbi Storänget ...

verkade vara bra med folk på Ingmarsspelen ...


i kväll har vi åkt runt i grannkommunen ...

med min dotter och sambo ...

tittat på många vackra gårdar ...

hittade också min kusins gård till slut ...

men ingen hemma ...

får bli ett besök en annan gång ...


ett snabbesök hos Oscar ...

när vi passerade ...

imorgon tar vi en vända till Karlstad ...

shopping väntar ...

bl a IKEA ...


God natt ...


Av Inger - 5 juli 2008 17:02



en väldigt trevlig förmiddag ...

tog en tur till vårt "stora" loppis i grannbyn ...

hann bara in där ...

innan jag träffade min bloggmentor ...

hon bjöd på fika ...

vill kollade på hennes fynd ...

Ep-skivor ...

med gamla godingar ...

bestämde att jag skulle komma på besök sen ...


kollade igenom alla grejer ... nästan

inhandlade ...

grön glasskål  8 kr

2 pärmar a´5 och 8 kr

2 små tidskriftssamlare a´5 kr

1 Lars Winnerbäck-CD 10 kr

en enkel dokumentsamlare 40 kr

Summa: 81 kr


nöjd med dagens köp ...

styrde jag kosan mot min träff ...

svängde av från landsvägen ...

in på en liten slingrande skogsväg ...

några hundra meter in ...

öppnade sig en glänta ...

vilken underbar plats ...

möttes av den tigerrandiga katten när jag gått ur bilen ...

en väldigt kärvänlig varelse ...

13 år gammal ...

med den livsmiljön blir hon det dubbla ...


min mentor visade mig runt i trädgården ...

vilka underbara och påhittiga lösningar de fixat ...

det blommade överallt ...

frågade hur många timmar det gick åt till vattning ...

i alla fall en trodde hon ...

fick smaka solmogna jordgubbar ...

några blomskott med mig hem ...

ett besök i hennes ateljé blev det också ...

målar underbara tavlor ...

tar jättefina bilder ...

läser också en massa böcker ...

får ibland tips på bra litteratur ...


tack för en trevlig samvaro idag ...


hon har dessutom en väldigt trevlig blogg ...

www.akvarell.blogspot.com


eftermiddagen har ägnats åt "höskörd" ...

hjälpte min dotter med deras gräsmatta ...

den har varit övesållad med prästkragar ...

men nu var det inte så vackert längre ...

 blir säkert lite mindre mygg och knott ...

och allergiframkallande grässtrån ...


till kvällen blir det en tur till  centralorten ...

tar nog och går på restaurang ...

innan sonen skall hämtas från ett 20-årskalas ...


i morgon är kyrkdags ...

en av kusinerna ska konfirmeras ...

dessutom firar vi mamman ...

40 år ung ...


ha en bra kväll ...

Av Inger - 4 juli 2008 20:12


ännu en jättevarm dag ...

men sen är det slut igen, varför?

fick nattgäst ...

Oscar och mamma kom och sov i hennes gamla säng ...

det luktade mattlim ...

de hade fått in nya mattan i går ...

Oscar sov till tjugo i åtta ...

inte ett pip under hela natten ...


han hade besökt Vimmerby ...

kollat in Katthult och Bullerbyn ...

fått en Emil-mössa och skjorta av pappa ...

kommer nog att passa honom på pricken ...

tog en promenad med vagnen ...

innan städning tog vid hos Oscar ...

jättedammigt överallt ...

men fina golv ...

Oscar slipper få stickor i knäna när han ska krypa ...


städningen hemma får vara till en annan regnig dag ...

efter lite grillad kyckling ...

så var jag och tittade på en liten konstutställning ...

blir alltid sugen att måla ...

när jag ser andras konstverk ...

tog en tur till kyrkogården med en bukett blommor ...

till farmor och mormor ...

fortsatte cykelturen runt Haga ...

måste åka där en gång om året ...

för att minnas mina barndoms somrar hos farmor ...

rena nostalgitrippen ...

kan nästan se henne i täppan ...


skönt nu har vi semester ...

utom sonen ...

som måste jobba en vecka till ...


ha en bra kväll ...



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards