Nuärjagmormor

Alla inlägg den 30 juni 2008

Av Inger - 30 juni 2008 21:43


Blev ingen cykeltur ...

men väl en promenad ...

inga stavar i händerna ...

men med kameran i högsta hugg ...

gick rundan över S-backen ...

alldeles ensam med mina tankar ...

men med öppna ögon ...

skönt att kunna njuta av det jag ser ...

och var tillfreds med ...

att leva just här och nu ...



den här gamla raserade källaren ...

har jag passerat hundratals gånger ...

vacker där den ligger halvt gömd i grönskan ...



en vacker gärdsgård ...

inramar en nyrenoverad gammal dalagård ...

fylls av en inre frid ...

när jag ser hur mycket vackert ...

som finns runt omkring mig ...

och som är alldeles gratis ...


på min väg nerför backen ...

hör jag toner från Tobaksspinnarstämman ...

som pågår vid "Panget" ...

möter en barfotatjej ...

som plockar blommor till en krans ...

det här är som en turistbroschyr ...

"välkomna att besöka oss i Dalarna"

dessutom har solen visat sig idag ...

23 grader på termometern ...

det var ett tag sen sist ...

alla jag mötte hade en glad kommentar om vädret ...

- vilken underbar kväll

en kvinna ...

hade tagit ut strykbordet på altanen ...

- det gäller att ta vara på solen ...

var hennes kommentar ...



på väg hem över bron ...

fastnar mina ögon på det här ...

så fantastiskt vackert jag bor ...

men det är nog bra ...

att jag varit ute och sett mig omkring ...

för att kunna uppskatta min hemtrakt ...


 sen var det dags för Sommar med Ernst ...

ett jättemysigt program tycker jag ...

synd att det krockar med Sommartorpet ...

men Ernst vinner den matchen ...

klickar över till ettan när det är paus ...

får gå in på webben och uppdatera mig ...


Tack för att ni följt med i mina tankar ...









Av Inger - 30 juni 2008 15:29


min första semesterdag ...

började med en tur till centralorten ...

för att gå i lite affärer ...

och göra en del måsten ...

började med att besöka kommunhuset ...

lämnade tillbaka nyckeln till skolan ...

till apoteket för att fylla på förrådet ...

köpte en blomma för mina blomstercheckar ...

innan datumet gick ut ...

till Koxin och shoppade lite rea-prylar ...

på Coop hittade jag lite barnfilmer ...

och två CD-skivor till mig ...

b la Nanne Grönvall "20 år med Nanne" ...

två skivor för 99 kr är väl lagom ...

så nu har jag spelat Nanne och Thåström på högsta volym ...

skönt att vara alldeles ensam ibland ...

 avslutade med att gå igenom ICA innan jag åkte hem ...

handlade en del varor som inte finns här hemma ...

både ICA och COOP-affärerna var nystylade ...

fick irra runt och leta ...

då förstår ni att jag inte är dit så ofta ...

 sen hade jag avklarat min måste lista ...

det enda som jag inte kunde göra var ...

att lämna in mitt trasiga guldhalsband ...

Zomms hade semester ...


på eftermiddagen har jag ägnat mig åt köket ...

skurat från topp till tå ...

även bakom spisen ...

och det var verkligen dags ...

det var tur att jag inhandlade lite skivor ...

städningen gick som en dans till Nannes skiva ...

vilken energi hon förmedlar den tjejen ...

låten Jag har inte tid ...

stämmer ibland tycker jag ...

dags att tänka till ...


nu är det dags för mat ...

det blir lax i ugn ...

sen blir det nog en cykeltur till U-hed ...

för att kolla läget ...


ha en fortsatt bra dag ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards