Nuärjagmormor

Alla inlägg den 28 juni 2008

Av Inger - 28 juni 2008 23:10


mitt minsta barn fyller 20 år idag ...

tur att man inte är gammal för det ...

ösregn på förmiddagen ...

några åskknallar mitt på dagen ...

på natten när han blev född ...

var det ett jätteåskväder ...

på hans ett-årsdag var det också åska ...

så tydligen är det åskvarning den 28/6 ...


marängtårta med jordgubbar ...


blev ett enkelt fikakalas den här gången ...

brukar bjuda på lite mat när vi kalasar ...

men den här gången tröt orken ...


själv stack 20-åringen till Ludvikafesten ...

när det blev tomt på gäster ...

tog vi en biltur runt V-bro ...

en hel del folk i rörelse ...

fotbollscup under helgen ...

stannade till hos farmor ...

träffade "lillasyster" där ...

hon hade en fristund från alla barnen ...

de stora var på fotbollsdisco ...

skulle hämta upp dem på hemvägen ...

 kul att prata med henne i lugn och ro ...


Oscar i nya solbrillor ...

som han fått av faster när han ska på semester ...


nu ska jag läsa lite i en ny bok innan jag somnar ...

i morgon blir det kanske en tur på auktion ...

om det inte spöregnar ...

då blir det någon inneaktivitet ...

till kvällen blir det att bänka sig framför Tv:n ...

Spanien - Tyskland i EM-finalen ...



Av Inger - 28 juni 2008 12:07


är titeln på en läsvärd bok ...

Jenny Lexhed skriver om sin kamp för sin son med autism ...

det är ingen tung faktabok om en sjukdom ...

utan en berättelse om ett barn som inte riktigt är som andra ...

föräldrarnas kamp för en framtid för honom ...

människors brist på förståelse ...

okunnskap ...

men också mycket värme ...

mammans kamp för att hitta utvecklingsmöjligheter för sonen ...

man kan undra hur hon orkar ...

berättar öppenhjärtligt om svårigheter ...

runt sonen och sin familj ...

hon upptäckte att han måste lära sig att lära ...

hon filmade med videokameran andra barn ...

t ex i pulkbacken ...

"hur gör man när pulkan har stannat ...


"jag vet att han kan lära, men han lär

på andra sätt än vanliga barn"


ett citat ur boken som jag tar med mig ...

både i mitt arbete med barn ...

och i livet för övrigt ...


en bok som ger mig många tankar ...

och idéer att använda i mitt arbete ...

att alla barn har rätt att utvecklas efter sina förutsättningar

står i våra styrdokument för förskolan ...


vill ni ha lite annan läsning än t ex deckare ...

så är det här en bok jag varmt rekommenderar ...


Ha en bra dag ...

här öser regnet ner ...

men sommaren skulle komma på onsdag ...

                                              

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards