Nuärjagmormor

Alla inlägg den 26 juni 2008

Av Inger - 26 juni 2008 22:17



vad det är vackert med gula rosor ...

den här växer emot uthusväggen hos min dotter ...

tittade fram efter lite gräsröjning ...


bakat en tårtbotten ...

moccarutor ...

får väl lov att fortsätta efter jobbet i morgon ...

min son fyller 20 på lördag ...

inte intresserad av något kalas ...

men kan vara bra att ha något att bjuda på ...

det kommer väl några kan jag tro ...

vi siktar nog på en grillfest vid stugan lite senare ...


Oscar hade hälsat på Wilma ...

kom förbi hos mormor ...

han blir 5 månader idag ...

har blivit en liten pojke nu ...

inte längre bebis ...


Oscar, mamma och jag tog en promenad ...

blev plötsligt så mycket mygg ...

fort ner med insektsnätet ...

Oscar såg lite förvånad ut ...

låg och plockade med nätet ...


tittat lite på Ryssland - Spanien ...

ganska bra match ...

men jag har börjat tröttna på att sitta och titta ...

skönt att det snart är slut ...

Spanien har just gjort 3 - 0 ...

Ryssland har lika liten chans i den här matchen ...

som de gav Sverige och Holland i matcherna förut ...

fotboll behöver inte var förutsägbart ...

det är nog det som är en del av charmen ...


i morgon blir det en seg dag skulle jag tro ...

lite barn och väntan på semester ...

5 veckors ledighet framför mig ...

känns helt underbart ...

vill bara ha lite varmare väder ...

nästa vecka ska jag bara njuta i min ensamhet ...

min man och son jobbar en vecka till ...

Oscar åker till Småland på semester ...

min andra dotter jobbar ...

ska göra sånt som jag nästan aldrig gör ...

åka till centralorten en  vardag ...

uträtta en massa ärenden ...

gå i lite affärer ...

har börjat skriva en lista på vad som ska uträttas ...

en motionstur varje dag ...

någonting kreativt ska det också bli ...

måla, skriva, sy mm ...

småfixa som t ex sätta in kort, städa i hyllor mm ...

men blir det fint väder ...

så blir det att vara ute i solen ...

ska också läsa en massa böcker ...

och naturligtvis vända på dygnet ...

sova länge utan klocka ...

och vara uppe länge på kvällarna ...

att inte behöva gå och lägga sig i tid ...

att kunna börja med något projekt ...

fastän klockan är 23 ...

det är SEMESTER ...


det blir ingen längre semesterresa ...

för vi har ju nyss varit till Rom ...

vi har tre konserterbiljetter ...

så det blir en semester i kulturens tecken ...

en shoppingresa till bla IKEA lär det bli ...

sen kommer Ungernresenärerna tillbaka ...

då blir det kortspel, god mat och vin ...

långa promenader och tjejsnack ...


i morgon är det nog årets bästa kväll ...

kvällen när semestern börjar ...


Hej svejs ...

Av Inger - 26 juni 2008 09:36


gårdagens present från Precent ...

tack Susanne för att du föreslog den ...

började dagen med en stavpromenad ...

det vore inte så dumt att göra det varje morgon ...

men vem orkar kliva upp i ottan när man inte behöver ...

kanske ska sikta på att göra ett sånt här pass lite oftare

när jag nu får semester till veckan ...

ska i alla fall ha ett träningspass många dagar i veckan ...

cykla, springa, stavgå eller en lång väninnepromenad ...

älskar livet när kroppen är i trim ...


efter jobbet idag ...

blir det kanske ett besök hos Oscar ...

är nyfiken på nya blommor i hans trädgård ...

kanske ska ta med trimmern också ...


en liten hälsning till min "dotter" i Stockholm ...

vet att du läser min blogg ofta ...

det tycker jag är superkul ...

du ska veta att jag är stolt över din utveckling ...

en klassresa från golvet till snart en chefsposition ...

det är suveränt gjort av dig ...

vilka ungar din mamma och jag har ...

vi är så stolta och lyckliga över er ...

ha en skön sommar ...

arbeta inte ihjäl dig bara ...

kramar från din dalafamilj ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards