Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 13 juni 2008

Av barn får man höra sanningen ...

Av Inger - 13 juni 2008 22:38


helgen är här igen ...

hoppas på lite varmare väder...

i natt har det varit ner mot nollan ...

kommit snö uppe i finnmarken ...


varit på förskolan en stund idag ...

fick present av två barn som flyttar ...

de hade författat verser om oss fröknar ...

hur de uppfattat oss under sin vistelse på förskolan ...

stämde verkligen bra ...

en familj som vi verkligen kommer att sakna ...

 det här säger de om mig ...


... säger hej varje gång hon träffar oss

och är bra på att leka med barnen i sandlådan


här ser man hur mycket barn lägger märke till ...

det är underbart att bli bekräftade även för oss vuxna ...


eftermiddagen ägnades åt lite matinhandling ...

småplockande inomhus ...

planterade blommorna jag fick på avslutningen ...

vet inte riktigt när jag ska få lust att städa riktigt ...

det skulle behövas ...

måste väl göra ett ryck inför midsommarhelgen ...


avslutade kvällen med att vara på fotboll ...

Oscar och mamma följde med ...

pappa är mer intresserad av att spana på vildsvin ...

Oscars mosters lag förlorade med 0-1 mot Ornäs ...

tråkigt, hade varit värda en pinne minst ...

gjorde en jättebra match ...

laget blir bättre och bättre tycker jag ...

det vore dags för lite mer flyt ...

men det kommer väl får vi hoppas ...

de försöker i allafall spela fotboll och ha ett eget spel ...

det är positivt ...

Oscar och mormor var lite bollkallar ...

skrattade när han "sparkade" på bollen ...

var nöjd mest hela tiden ...

lite gnällig när vi åkte hem ...

var nog ganska blöt i blöjan skulle jag tro ...

somnade i bilen ca 5 min hemifrån ...


har lyssnat på fotboll i radion ...

fantastiska Holland gjorde 4-1 på Frankrike ...

verkar väldigt duktiga framåt ...

det är offensiven som gäller för dem ...

en rolig fotboll tycker jag ...


i morgon lär det bli en tur på Guldmarknaden ...

blir nog inte mycket inhandling ...

men kul att se en massa bekanta ...


Tack och hej, leverpastej ...

 
 
Kattmor

Kattmor

14 juni 2008 19:59

Ja de är härliga "våra" barn på skolan. De hälsar så glatt och det är så roligt när de visar att de uppfattar och uppskattar omsorgen som ges dem.
/Kattmor

http://kattmorsblog.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards