Nuärjagmormor

Alla inlägg den 2 juni 2008

Av Inger - 2 juni 2008 21:12



en måndagskväll i juni ...

en underbar stund vid sjökanten ...

kaffetermosen med ...

hittade grodyngel i vattnet ...

skogsstjärnorna blommade under granarna ...

lite myggsång ...

lite spår av kanadagässen ...

mindre trevligt ...

familjen Gås (mamma,  pappa, fyra ungar )...

spatserade lite längre bort ...

en majestätisk fågel ...

om den inte lämnade så mycket "skitar" efter sig ...

 håller vädret i sig till helgen ...

så blir det nog till att besöka stugan på udden ...

grilla lite mat ...

koppla av i tystnaden ...


eftermiddagen har inneburit ...

handling, matlagning för flera dagar...

en joggingtur, som gick tungt ...

men skönt efteråt ...

en vattningstur till stugan ...

en runda i trädgårdslandet med vattenkannan ...

hade inget ärende till "bibblan" idag ...

ovanligt ...

lämnade bara några böcker åt en kollega när jag åkte hem från jobbet ...

kunde göra det utan att kliva av cykeln ...


fick besök av en liten tjej idag ...

en sexåring som varit på öppet hus i skolan ...

haft henne på förskolan för flera år sedan ...

pratade lite tyska med henne ...

visste att hon är jätteduktig på det ...

såg lite förvånad ut när jag pratade med henne på tyska ...

när hon gick, sa jag ...

- Aufwidersehen ...

- Danke schön, svarade hon ...


hon är en frisk fläkt ...

hade varit kul att jobba med henne i höst ...

 tyckte mycket om henne när hon var liten ...

kunde verkligen utmana oss vuxna ...

det var nog det som gjorde att jag fastnade för henne ...

i alla fall är det kul ...

att hon hälsar på när hon är hos min grannne ...


brandkåren har haft en ansträngande helg ...

bränderna som härjade i torsdags ...

har krävt lite mer släckning under lördagen ...

i morse hörde jag på radion ...

det brinner i sågverket i Ä-bo ...

otroligt men sant ...

dessutom har brandkåren varit ute på oljesanering i en sjö ...


dags att stänga av ...

och förbereda morgondagen ...




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards