Nuärjagmormor

Alla inlägg den 10 maj 2008

Av Inger - 10 maj 2008 21:43

Det här är inte Team Cans ...

utan ett gäng gulliga får med lamm som jag träffade idag ...


Har det varit årets finaste dag idag?

återstår att se när vi summerar sommaren i september ...

stålande sol redan i morse ...

fick klippa ner hela min stora Polarros ...

vintern verkar ha gått hårt åt den ...

men lite liv fanns det så jag hoppas den kommer tillbaka ...

tvättat sängkläder som torkade jättesnabbt ...

så nu är tvättstugan full av ren tvätt som väntar ...

det är tråkigare än att tvätta ...

förmiddagsfika i solen ...

spaghetti och köttfärssås till lunch ...

sen drog vi på marknad 7 mil norrut ...

jättevarmt ...

jag tror det var för hett för att försäljningen skulle vara optimal ...

inhandlade en vaxduk till utebordet ...

en burk förkylningshonung till vintern ...

servetter med sjörövare på ...

åkte hemåt ...

passade på att fika hos min svägerska ...

sen var det dags att bänka sig framför tv:n ...

vilken härlig sång av Team Brolle och Team Cans ...

men rätt lag vann tycker jag ...

Cans har den klart bredaste reportoaren ...

bästa rösterna ...

tyngsta soundet ...

dessutom gillar jag takten och tyngden de fått fram i låtarna ...

kan bara säga grattis till en strong insats ...

trodde absoulut inte på dem när tävlingen började ...

trodde nog att Lotta skulle vinna med sin folkkära framtoning ...

kul med överraskningar ...

det är också roligt att kunna konstatera att Mora och hela Dalarna är väldigt stolta över laget ...

det har snackats mycket körsång i bl a pressen ...


Nu är det dags att plocka ihop lite i tvättstugan ...

i morgon hoppas jag att båten tas ner från altanen ...

nu är det dags att inreda den inför sommaren ...

det är alltid en underbar känsla ...

att plocka fram sommargrejer och veta att allt vackert ligger framför en är härligt ...












Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards