Nuärjagmormor

Alla inlägg den 24 april 2008

Av Inger - 24 april 2008 20:49

Vilken strålande dag det har varit ... 18 grader varmt ... men nu är det varning för dåligt väder i morgon igen ... varit ute stora delar av arbetsdagen ... det är en fördel med mitt jobb att det går att förlägga det ute när det passar ... i morgon förmiddag blir det en tur på möte med resten av kommunens fritidspersonal ... det ska bli kul ... ett arbete är påbörjat och jag tror att det kan bli bra ... vi får väl se vart det leder ...

Efter jobbet blir det nog en tur till centralorten för att kolla in affärernas kvällserbjudanden ... öppet till 22 ... kommit en hel del affärer som gör att det blivit kul att åka och shoppa norrut ... hittar kanske några födelsedagspresenter förhoppningsvis ... döttrarna har uppnått en ålder där man börjar önska sig nyttiga saker som t ex torkvinda och vädringsställ ...

Ev blir det också en tur till lillkusinen när vi ändå är på väg ... det blir en nalle och en slant ... mamma får inhandla det hon vill ... svårt att variera sig i paketen när det är den femte tjejen på raken ... finns mycket rosa redan ...

I går var det Världsbokdagen kom jag på sent om sider ... då var det väl fyndigt att jag la in Boknördstestet ... barnen i skolan  gick en  tipspromenad med bokfrågor på morgonen som vår bibliotekarie hade fixat ... i biblioteket fanns en tipspromenad för de vuxna besökarna under eftermiddagen ... det bjöds på lite mingel med cider, druvor och snacks ... jättetrevligt när det händer något extra ... tack Ulla!

Jag tittade in på "bibblan" ungefär tre gånger som vanligt när det är öppet ... jag verkligen älskar böcker och atmosfären där ... nu när jag varit i skolan den här terminen så har jag sett vilket behov ett bibliotek i glesbygden fyller ... och så många olika människor som besöker "bibblan" ... men vi har också en väldigt serviceinriktad personal på våra bibliotek i kommunen ... ingenting är omöjligt för dem ...


Blir det dåligt väder under helgen så har jag i alla fall inspirerande läsning så att det förslår ... jag nästan skämdes när jag tittade i postlådan idag ... "postis" måste tro att jag lägger alla pengar på tidningar ... i dag kom:

  • Drömhem & Trädgård
  • Lantliv
  • Hus & Hem
  • Trailer

 Men nu är det ju så att två tidningar är gratisprenumerationer på 3 nr och Traíler är mina sons ...


Seriepremiär för dotterns fotbollslag ... kanske att jag åker dit och tittar ... men troligen väntar jag till hemmapremiären nästa måndag ... har lite att göra när det äntligen är helg ... städa, tvätta och förbereda nästa vecka ...


Dessutom så har vi ju en viktig händelse på söndag ... Oscars dop ...


                      Vi hörs ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards