Nuärjagmormor

Alla inlägg den 12 april 2008

Av Inger - 12 april 2008 22:36

Just avslutat ett parti Chicago ... M vann ... och en twistpåse nästan försvann ... jättegott, längesen sist ... tur att jag avverkade en stavpromenad innan ... tittade litegrann på körslaget ... och sms:ade på Team Cans ... måste hålla på masarna även om jag tyckte att Lotta hade ett bättre stuk på sin låt den här gången ...

Har varit en slödag idag ... på nollan och snöglop hela dagen ... övergick till lätt regn på kvällningen ... blir inte sugen att göra så mycket mer än sitta vid datorn ... eller ligga och läsa en bok ... mannen i huset har sågat ved hela dagen ... trots vädret ... själv har jag i alla fall gjort iordning dräkterna inför dopet ... inhandlat nya strumpbyxor som ska vara till ... var en sväng till L-näs och handlade stenugnsgräddat siktbröd ... rätt mycket snö kvar där än ...

Läste ut en bok i morse som jag haft liggande ett tag ... Tillsammans- Om medkänsla och bekräftelse, av Anna Kåver & Åsa Nilsonne ... just det, av hon som skriver deckare också ... boken handlar om Medkänsla - empati ...

den vänder sig till alla som vill skapa och bevara  goda relationer ... har läst lite sån här litteratur förut och känner att jag aldrig får för mycket av den här kunskapen ... i mitt jobb har jag hela tiden nytta av det här ... förresten är det viktigt även i privatlivet ...

Men i kväll blir det att börja med en deckare ... var ett tag sen sist ... har läst lite annat ett tag ... både bra och tråkigt ... har inte läst ut alla böcker på sistonde ... varför slösa tid på något som inte ger mig något ...

Har även haft besök av Oscar idag ... han börjar få trångt i sin lilla bilstol ... får inte plats om han har overallen på sig ... idag var han tillfreds med livet ... åt och sov en stund ... tränade på täcket på golvet ... nu har han vänt sig några gånger ... vilken stor kille han håller på att bli ... morbror är jätteförtjust i honom och blir så glad när han får ett leende tillbaka ...

Vi väntar också på ytterligare en kusin i dagarna ... nu borde det vara den sista kusinen i skaran ... men det har vi trott flera gånger ... det här barnet blir farmors trettonde barnbarn ... varav ett är en änglakusin ...


Nu hoppas jag på lite mer uppiggande väder i morgon ... skulle gärna vilja plocka och fixa lite ute ... ska i alla fall ta undan påskfjädrarna i riset vid dörren ... det är dags för något annat vårligt ...


                   God Natt och Sov Gott ...

Av Inger - 12 april 2008 15:59

Om ni tror att ni kommit vilse ... så är det bara jag som lekt med färgerna lite ... kände för att uppdatera sidan med lite vårfärger ...


                          Vi hörs senare ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards