Nuärjagmormor

Alla inlägg den 5 april 2008

Av Inger - 5 april 2008 22:20

Lite vårkänsla idag ... solsken på förmiddagen men inte så varmt ändå... städade lite noggrannare idag när jag var ensam ... bytte gardiner i köket ... plockade undan de varmaste vinterskorna ... tvättade täckbyxorna ... nu fryser jag hellre än har det framme på hyllan ... tvättade ett par maskiner och hängde tvätten ute ... det var i allafall bra torkväder ... tog en promenad ... då kom det lite regnstänk ... la mig framför tv:n och sappade lite innan fotbollen ... somnade av en kort stund ... skönt, för jag känner av lite snuva ... tung i huvudet och täppt i näsan ... tittade på fotbollen, Djurgården - Malmö ... ganska bra match tycker jag, som slutade 1-1 ... sen kom O på besök ... han var så stilig i sina rutiga byxor och en väst ... sov inte på hela tiden han var här ... så det gäller att det finns ett knä att vara i hela tiden ... men han gick igenom oss allihop ... Sagis ser lite misstänksam ut när han kommer ... hon ska ligga i knät på oss när han åker ... vi tänkte ta en promenad med O när vi ätit men då började det verkligen spöregna ... tror att det var lite hagel med också ... typiskt aprilväder ... sen kom moster och M ... hon hade spelat fotboll idag ... vunnit trots mycket sjukdom i laget ... hade träffat sina gamla ledare från BK30, Västerås ... de skulle spela mot Ornäs efteråt ... den klubben känner vi mycket för fortfarande ... våra flickor blev så väl mottagna när de kom till klubben för att spela fotboll under sin skoltid i Västerås ... där fanns ett väldigt engagemang både på planen och bredvid ...

Har tittat på Körslaget ... ett riktigt underhållande program ... synd att det måste vara paus hela tiden ... det tar bort en del av underhållningen tycker jag ... alla lagen var bra men hårdrockarna från Mora är jättebra tycker jag ... väldigt tryck i låten We will rock you och det var det förra gången också ... den här gången tycker jag att Sivans lag var tamast ... rätt att de försvann ...

I morgon blir det nog en slödag ... känner att jag behöver ta det lugnt ... skulle bli regn eller annan nederbörd ... kan jag med gott samvete titta på Umeås returmatch mot Lyon ... sen går det ju alltid att ligga och läsa en bok om man inte har ork till något annat ...


                 Tack och hej för i kväll ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards