Nuärjagmormor

Alla inlägg den 3 april 2008

Av Inger - 3 april 2008 20:47

Idag har det varit en riktig utedag ... utelek på förskolan mellan 8.30 och 11 ... jättekul för barnen ... vatten, vatten och åter vatten ... men det är ju så kul ... det kommer jag också ihåg ... stövlar och galonkläder utsätts för en verklig test sådana här dagar ... vilka håller tätt och vilka gör det inte ... nu börjar väl våren komma i allafall ... krokusarna slår ut mot stuggrunden ... tog kameran med mig när jag skulle ut och gå ... tänkte fota lite vårtecken och visa här ... men det var så geggigt efter den tänkta rutten så jag fick vända och ta riksvägen tillbaka ...

Den stora vedsågningen tar nog fart i helgen med start hos barnens farmor ... sen har vi 50 kubikmeter själva här hemma ... själv hoppas jag att jag får upp min hyllsektion i arbetsrummet/kontoret under helgen ... tänkte ha hyllor på hela ena kortväggen ... och slänga ut två andra bokhyllor i varierande höjder ... det lilla rummet borde bli lite större då ... jag blir så inspirerad av alla fina reportage i mina inredningstidningar ... men min man är så trögstartad inför alla mina förslag ... går lättare att få igång honom om någon annan frågar om hjälp ... konstigt eller hur ...

Har inte sett "gullungen" på några dagar ... måste bli något besök under helgen ... hoppas på bra väder men nån sa att det kunde bli snö ... nu är jag verkligen trött på den här vintern ...

Reportage i tidningen idag från mitt jobb ... barnen ringde själva till tidningen och tyckte att de skulle skriva om deras vattenprojekt i sandlådorna ... reporten kom efter tio minuter ... resultatet syns i tidningen i dag ... www.dalademokraten.se ... klicka på Västerdalarna ...


I morgon är det äntligen fredag ... tycker att det varit en lång vecka ... skönt att det går mot ledighet snart ... längtar till Italien ...


                      Tack för ikväll ... hörs i morgon ...


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards