Nuärjagmormor

Alla inlägg den 2 april 2008

Av Inger - 2 april 2008 21:33

Har just kollat på Barnmorskorna ... vilket starkt program det är ... man får en inblick i hur skört livet kan vara ... det är otroligt att det för det mesta går bra ... vad många livsavgörande beslut de måste ta hela tiden ... vilken styrka de besitter och vad lugnt de tar det i alla situationer ... belöningen de får är väl alla överlyckliga föräldrar ...


Programmet före var Rent Hus ... det blir bara värre för varje gång tycker jag ... nu är det så mycket snusk så jag kan snart inte titta på det ... hur kan folk leva i en sån fruktansvärd svinstia ... att man inte blir allvarligt sjuk är för mig en gåta ... men det var bra att den här sista killen fick lite hjälp med sitt liv för övrigt också ... han hade nog hamnat i en väldigt ond cirkel ... städtanterna i programmet är härliga tycker jag ... de är så stiliga att det gör att det signalerar att städning inte är någon "skitsyssla" ... städtipset idag var ju verkligen värt att pröva ... lite citron i såpvattnet var ju verkligen miljövänligt dessutom ...


Annars har det varit en helt vanlig onsdag ... vädret var lika tråkigt idag som det var underbart igår ... det är väl aprilväder ... tog mig en stavpromenad i rask takt innan tv-tittandet ... duggade så det blev till att ta på regnjackan  ... har inte hunnit med någon rörelseverksamhet den här veckan så det var hög tid ...

Efter det vanliga biblioteksbesöket på onsdagar så kom jag hem med en liten trave litteratur ... vad skulle man göra utan böcker? Lånade bl a en relationsroman som verkar lovande, Kicki & Lasse ... dessutom slank det med en bok om tips för trädgården ... såg en stege som man kan ha blomkrukor på ... ett projekt för min man?


             Tack och godnatt för ikväll ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards