Nuärjagmormor

Alla inlägg den 23 mars 2008

Av Inger - 23 mars 2008 11:19

Påskdag ... idag är det inga måsten och inga matbjudningar ... igår var mamma, pappa och svärmor här på lunch ... bjöd på lite vanlig påskmat ... gjorde en ny sallad som jag sett i A o M ...

Påsksallad med mango, avokado och cocktailmozzarell

Körsbärstomater, mango, avakador, rödlök, (babyspenat), ruccola, (basilika), (cocktalilmozzarella) flingsalt, pumpakärnor, svartpeppar.

Honungsvinägrett

Schalottenlök, honung, vitvinsvinäger, raps-och olivolja. salt och sv. peppar


Ingredienserna inom parentes bytte jag mot färsk timjan och fetaost och det gick lika bra... salladen gick hem även hos äldre damer som annars mest gör sallad på sallad, tomat och gurka ...


På eftermiddagen tog vi en biltur när vi blivit ensamma ... hamnade hos min svägerska ... vi uppvaktade henne på födelsedagen som infaller i början av april ... visserligen lite tidigt men vi är ju inte dit så ofta ... hade gjort ett litet fint paket av några Oriflame produkter som jag hade på lager ... uppskattades verkligen ... vi slötittade på Så som i himmelen och pratade ... den filmen blir bara bättre och bättre tycker jag ... har nog sett den ca 4 gånger tror jag och jag upptäcker nya saker och får nya aha-upplevelser varje gång ... kommer ihåg när jag såg den på bio första gången ... gick därifrån och tänkte: vad var det för märkvärdigt med den här filmen? Men den har växt i mina ögon ...

Blev sent innan vi åkte hem ... och kallt, -17 grader hela vägen hem ... fick dessutom stanna när två rådjur behagade gå rätt över vägen ...


Idag har jag börjat läsa en ny deckare av Willy Josefsson, Övervintraren ...

tog dessutom fram gåstavarna jag fick av min arbetsgivare i julklapp ... har varit väldigt negativ gentemot stavgång ... lite töntigt ... men tog en rejäl runda i solskenet ... kände att det måste vara ganska effektiv motion i allafall för jag blev svettig och pulsen ökade ... kändes ganska behagligt ... älskar annars att springa men när nu vädret har övergått i vinter igen så att det är för kallt att springa så var det här helt ok ... fick verkligen upp farten ... kändes som att åka skidor ...


Fick ett par raggsockar med mig hem från min svägerska... hon stickar helt underbara sockar som både är varma och vackra ...


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards