Nuärjagmormor

Alla inlägg den 10 mars 2008

Av Inger - 10 mars 2008 17:42

basilikasåddIdag har jag sått basilika ...

och planterat om några pelargoner ... tagetesfröna får vänta än några veckor ... brukar så för tidigt så att de blir så stora innan jag kan sätta ut dem ... basilika är den godaste örtkryddan tycker jag ... tillsammans med tomater, rödlök, olivolja, svartpeppar och lite salt ... mums! Lägg alltsammans på en bädd av ruccola ... och toppa med lite god fetaost ... ett gott bröd till och jag har en drömgod lunch ... som jag är ensam om att gilla i den här familjen ...


Idag har jag varit lite effektiv med matlagningen ... lagat tre rätter ... strömming och mos som vi åt idag ... köttfärssås och en kasslergratäng på rester ... skönt nu finns det middagsmat för några dagar framåt ... jag har dessutom  hunnit med att sitta vid datorn en stund och bla mailat med en väninna ang ett födelsedagsbarn ... vi har lite planer ... vädret är ganska grått, lite regnigt men varmt, 6-7 grader ... barnen hade mycket att leka med idag ... stora vattenpölar och sanden har börjat att tina ... så det går bra att gegga ... tänker ta en joggingtur i kväll och ska springa förbi biblioteket med några böcker ... kan ju inte låta bli att kolla om de fått in något nytt spännande att läsa ... ikväll är det Kungamordet som gäller ... sista avsnittet, så nu lär vi väl få se hur det går ... tittade på Wallander i går kväll ... bra film men riktigt otäck emellanåt tycker jag ... sov i allafall gott i natt utan mardrömmar ...


                       Vi hörs


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards