Nuärjagmormor

Alla inlägg den 14 februari 2008

Av Inger - 14 februari 2008 20:34

All hjärtans dag... en dag som alla andra... eller inte? Varför är vi inte lika vänliga mot varandra alla dagar kan man undra... men det skulle väl bli lite tråkigt ... ätit lite geléhallon från Precent och de var jättegoda... barnen pysslade med allahjärtansdagskort i skolan i går och hade hjärtans roligt och var väldigt kreativa... läste på texttv på kvällen att den här dagen var årets värsta för en del ungdomar för tydligen är det tradition nu mer att man ger bort en ros till sina vänner också i skolan och får man inga rosor så är man inte populär... allt går att vända till något tråkigt tydligen... tur att vi är lite efter här på landet...

Gjorde en kort visit till lillprinsen i går kväll sedan han och mamma kommit hem från soppmiddag hos mammas väninnor... han är så frak* som pappa skulle uttrycka det...

Lånade hem lite parfymprover för att visa på jobbet...

Idag har jag tillbringat två timmar ute på förmiddagen med förskolebarnen och det var riktigt skönt i solen men på eftermiddagen kom nog den första vårhilingen med en häftig hagelskur...

Tog mig en snabb kvällspromenad, skulle gärna vilja ta mig en joggingrunda men vädret är inte det bästa så det blev bara en gårunda... har hamnat vid datorn (en favoritsysselsättning) och jag skulle vilja ägna mycket tid där men har inte riktigt den tiden... måste lägga lite tid på läsning också... har just börjat med Värmebölja av Viveca Lärn... hennes skildring av Saltöborna är fantastisk... vilka personligheter hon har uppfunnit...

Jag fick en Drömhem & Trädgård i brevlådan i dag så det blir till att bläddra lite i den också och drömma om den stundande våren... blir inspirerad att förnya lite inomhus... men till att det blir förverkligat är det en bit... men jag kan ju fantisera...

Förresten så tror jag att jag ska se på Efterlyst igen eftersom min man just nu gjorde en kanalsökning och hittade trean...jättekul!

Nog med babbel för ikväll...


                Godnatt!!!


Har föresten varit lite nyttig ikväll och städat ett rum... behövdes verkligen ... vårsolen gör att det syns hur dammigt det är tyvärr... passade på att titta på skidskytte samtidigt, det är ju bäst att göra flera saker samtidigt för då blir det mer tid över till att sitta vid datorn, smart va?

Nu gick det ju inte så bra i tävlingen men jag kan ju vara snäll och gratulera Norge till två medaljer!


        Hörs kanske i morgon!


* Frak = söt, gullig

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards